MiG-21- radziecki samolot myśliwski skonstruowany w latach 50. XX wieku w biurze konstrukcyjnym MiG przez Artioma Mikojana i Michaiła Guriewicza. Ze względu na swoją sylwetkę dorobił się wśród pilotów nazwy ołówek.
Parametr |
Wartość |
Uwagi |
Długość całkowita samolotu |
15.75 m |
|
Długość bez odbiornika OCP |
14.45 m |
OCP - odbiornik ciśnień powietrza ( z przodu samolotu na długiej rurce) |
Długość samego kadłuba |
12.24 m |
|
Rozpiętość skrzydeł |
7.15 m |
|
Wysokość samolotu |
4.10 m |
|
Powierzchnia nośna |
23 m |
|
Masa samolotu do startu |
8725 kg |
|
Max. masa samolotu do startu |
9800 kg |
10400 kg jeżeli samolot ma koła KT-92D z oponami 42A |
Max. masa uzbrojenia do startu |
1000 kg |
|
Dopuszczalny kąt natarcia |
+ 28 st. |
wg. wskaźnika UUA-1 |
Zwalanie się samolotu |
+ 33 st. |
wg. wskaźnika UUA-1 |
V max oderwania samolotu przy starcie |
360 km/h |
dla opon typu 41 i -------370 km/h dla opon 42A |
V max chowania i wyp.podwozia |
600 km/h |
( V przyrządowa ) |
Minimalna V wyłączania dopalania po starcie |
600 km/h |
( V przyrządowa ) |
Max waga do lądowania |
7300 kg |
w zależności od konfiguracji samolotu |
Max V przyziemienia |
330 km/h |
( V przyrządowa ) |
Max V wypuszczenia spadochronu hamującego |
320 km/h |
( V przyrządowa ) |
Zalecana V wypuszczenia spadochronu hamującego |
280 km/h |
( V przyrządowa ) |
Max V lotu z wypuszczonym podwoziem |
700 km/h |
( V przyrządowa ) |
Zużycie paliwa przy starcie na dopalaniu |
200 l/min |
|
Zużycie paliwa przy starcie na zakresie dodatkowego dopalania |
410 l/min |
|
Średnie zużycie paliwa w locie |
35 l/min |
Zużycie się zmienia w zależności od wysokości lotu i obrotów silnika |
Prędkość ewolucyjna |
450 km/h |
przy masie samolotu większej niż 9200 kg na wszystkich wysokościach |
________ ,, ________ |
400 km/h |
przy masie mniejszej niż 9200 kg |
Max. V lotu |
1200 km/h |
( eksploatacyjna V przyrządowa ) |
_______ ,, _______ |
1300 km/h |
( V przyrządowa w warunkach bojowych ) |
Pułap praktyczny |
17500 m |
pułap samolotu z dwoma pociskami rakietowymi, przy pracującym silniku na pełnym dopalaniu do pozostałości paliwa 700 l w standardowych warunkach atmosferycznych |
Parametr |
Wartość |
Uwagi |
W czasie rozbiegu i dobiegu |
140 km/h |
nie mniejsza ( V przyrządowa ) |
Lot poziomy |
do 600 km/h |
bez względu na wysokość nad terenem ( V przyrządowa ) |
Lot poziomy |
600-1200 km/h |
na wysokości nie mniejszej niż 30 m nad terenem ( V przyrządowa ) |
Na zniżaniu |
------------------- |
na wysokości równej V zniżania, pomnożonej przez cztery (bez uwzględnienia czasu na podjęcie decyzji przez pilota) |
W hełmie szczelnym z zamkniętą szybką i w WUK |
do 1150 km/h |
V przyrządowa |
W hełmie ochronnym z opuszczonym filtrem i założoną maską tlenową |
do 900 km/h |
V przyrządowa |
W hełmie ochronnym z uniesionym filtrem lub w hełmie szczelnym z otwartą szybką. |
do 700 km/h |
V przyrządowa |
Minimalna wysokość katapultowania po wpadnięciu w korkociąg |
3000 m |
|
Minimalna wysokość katapultowania w razie nieuruchomienia silnika po jego zgaśnięciu |
2000 m |
|
Minimalna wysokość katapultowania w razie utraty orientacji przestrzennej |
2000 m |
|
Informacje Pobrane z http://www.flyshark.republika.pl za zgodą Autora