BIAŁO-CZERWONE ISKRY



Zespół akrobacyjny "Biało-Czerwone Iskry" jest kontynuatorem utworzonego w 1969 r. w 60. Lotniczym Pułku Szkolnym w Radomiu zespołu "Rombik" (nazwa pochodzi od prezentowanego wówczas ugrupowania 4 samolotów), który od 1991 r. przyjął oficjalną nazwę "Zespół Akrobacyjny Iskry".Od początku istnienia w "iskrach" latają samoloty PZL TS-11 "Iskra". W 1991 roku zostały one zmodernizowane, doposażone w światowej klasy system radiowo-nawigacyjny i pomalowane w narodowe barwy według projektu ppłk. pil. Ireneusza FIBINGERA. W związku z reorganizacją lotnictwa polskiego w marcu 2000 r. zespół zostaje przeniesiony do Dęblina do 1 Ośrodka Szkolenia Lotniczego, będącego integralną częścią Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Dęblińscy piloci uczyli się od swoich radomskich kolegów doświadczenia w akrobatyce i pilotażu zespołowego.W czerwcu 2000r początkowo 4 pilotów dęblińskiej jednostki uzyskało uprawnienia do pilotażu Zespołowego. Przez wszytskie te lata istnienia az po dzień dzisiejszy zespół przeżywał upadki i wzloty.Na dzień dzisiejszy w zespole są:
 


Wszyscy piloci zespołu są wytrawnymi pilotami-instruktorami, posiadają najwyższe kwalifikacje (mistrzowską klasę pilota wojskowego), duże doświadczenie lotnicze i motywację do wykonywania bardzo trudnych ewolucji na treningach i podczas pokazów.


 


"ORLIK"



Zespół "Orlik" powstał w 1998 roku i stacjonuje w Radomiu. Piloci zespołu latają na samolotach PZL-130 Orlik. Od 2003 roku, w skład zespołu wchodzi 9 turbośmigłowych maszyn PZL-130 TC-1 ORLIK. Grupa jest obecna na wielu polskich pokazach lotniczych - między innymi na Radom Air Show, Pikniku Lotniczym "Góraszka". Zespół Akrobacyjny ORLIK wystąpił w latach 1998-2005 na międzynarodowych pokazach lotniczych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Francji, Belgii, Holandii, Czechach, Słowacji, Litwie, będąc wielokrotnie nagradzanym w dowód uznania dla umiejętności pilotażowych jego członków. Na dzień dzisiejszy w zespole są:
 

Tak jak w zespole "Biało-czerwone iskry" Wszyscy piloci zespołu są wytrawnymi pilotami-instruktorami, posiadają najwyższe kwalifikacje (mistrzowską klasę pilota wojskowego), duże doświadczenie lotnicze i motywację do wykonywania bardzo trudnych ewolucji na treningach i podczas pokazów.